خط مشی،چشم اندازه و ماموریت

   با استعانت از موهبت های لایزال مراهم خداوندی وبا سپاس و شکر فراوان به آستان مأمن حضرتش بسیار خوشوقتیم که از بی حد وحصرتش و در راستای انجام وظایف فرهنگی و ایفای رسالت انسانی و ملی میهنی خود مبنی بر تداوم پویایی حرکت جمیع همکاران صدیق و صمیمیمان که از اوان سال ۱۳۷۳ مارا درنیل به اهداف والا و مقدسمان یاریگری راستین بوده اند و هستند توفیق تاسیس و راه اندازی بخشی دیگر ازتشکیلات و ملزومات مورد نیاز در پردازش شاخه های متنوع تعلیم وتربیت که امروزه علیرغم نشر وسیع وگسترش چشمگیر کانالهای ارتباطی انسانها با یکدیگر خلا وجودی ان درپرورش کامل و تکوین شخصیتی انسانهای معاشر و اجتماعی امروز خالی بود تحصیل گردیده است چرا که در عصر معاصر انسانهای سکنی گزیده نقاط مختلف گیتی به برکت این همه تحقیقات و پژوهش های پر هزینه که در نتجه انها   اختراعات متنوع مورد استفاده در ارتباطات انسانی و سهولت چشمگیر و چشم نواز انها که فی الواقع بشر امروزی را ساکن یک دهکده به ابعاد یک گوشی دستی نموده است پر واضح است که ب این اساس انسانها ناگزیر از ارتباط تنگاتنگ با یکدیدگر بوده و به تبع ان لاجرم که میباید لازمه اصلی این ار تباط را فراگرفته و انرا ملکه ذهن خود نماید و این جز کشف وتقویت بدیهی ترین راه ارتباط که همانا زبان و توسعه ان نیست نمیتواند باشد. موسسه اموزش تخصصی زبانهای خارجی پژوهش که با همکاری و مشارکت فکری وتجربی تعدادی از همکاران عزیز فر هنگی در ابتدای سالتحصیلی جاری تاسیس و راه اندازی شده است هدفی مشارکت با نسل جوان امروزی که شیفته و دلبسته ادامه تحصیلات خود تا به سطوح مورد نظر خود و والدین علاقمند ودانش پژوه خود میباشند و در تحصیل این هدف که در سطحی وسیع وچشمگیر بخشی از انها به دلایل مختلف و متناسب با امکانات خود عازم کشورهای دور ونزدیک میشوند از جهت اینکه مبادا در این مهاجرت موقتی و مقطعی متحمل ضرار و خسران خارج از حد معمول نشوند در حیطه وظایف فرهنگی و دینی وملی خود میدانیم که جوانان برومند مصمم خود را تا بحد امکان و توان و وسع خود انها را از نقطه نظر فراگیری زبان علمی و محاوره ای کشور مقصد یاری نموده با این امید که در فاصله زمانی فی مابین ورود به کشورمقصد و اخذ پذیرش تحصیلی و شروع به تحصیلات که میتواند زمینه های متعدد و مختلف دریافت انواع خسارتهای احتمالی روحی و جانی واخلاقی را فراهم نماید به حد اقل برسانیم.

این موسسه با عنایت به مقدمه یاد شده و در جهت اهدافی که در بالا آمد امیدوار است که با بهره مندی ازتوان و کار ایی وصف نا پذیر اساتید باتجربه وعلاقه مند بتواند علاقمندان به یادگیری زبان های خارجی را در دسترسی به اهداف خود یاری نماید . از انجا که تسلط به یک زبان خارجی تا به حدی که بتواند انهارا در پیگیری اهداف تحصیلی خود یاری نماید مستلزم فراگیری توامان نحوه مکالمه مضاف بر دستور زبان (گرامر )در سطح مورد نیاز میباشد از اینرو این اموزشگاه با توجه به وجود انواع مختلف روشهای اموزش زبان تا انجا که بر حسب اطلاعات خود از این روش ها و کیفیت و کمیت بازده انها به تناسب تعداد ساعات اموزش مفیدتر باشد سعی نموده است که در مدت زمانی محدود و تعریف شده بتواند در تحصیل استاندارد ها ی مهارتی وقابل قبول برای اخذ پذیرش از دانشگاههای معتبر برای داوطلبین محترم مفید وموثر واقع شود . بی شک در دسترسی اسان و کم هزینه تر در این خصوص نباید از تاثیر عوامل جنبی و حاشیه ای موثر در ان غافل شده و نقش و اثر انها را قابل غمض عنوان کرد در این رابطه اموزشگاه در اجرای بی کم وکاست برنامه های مدون خود نهایت سعی و تلاش خود را بکار خواهد بست . از جمله این موارد میشود به رعایت دقیق اصول نظم وانضباط در حضور و غیاب خود و انجام تکالیف معنونه از طرف اساتید محترم واهم انها رعایت شئونات فرهنگی واجتماعی و در تعامل با یکدیگر و با اساتید محترم وبا کارکنان و مدیران اموزشگاه را نام برد . موارد لازم الرعایه در مواقع ثبت نام و قبل از تشکیل کلاسها به استحضار داوطلبین عزیز رسیده خواهد شد . لازم میداند برای ان عده از عزیزان داوطلبی که با این اموزشگاه دامنه فعالیتهای آموزشی آن دارای اطلاعات دقیق و کامل نیستند یادآوری این چند جمله ضروری مینماید که موسسه اموزشی پژوهش درسال ۱۳۷۳ با همکاری جمعی از همکاران عزیز فرهنگی اغاز به فعالیت نمود و اکنون با گذشت ۲۱ سال از ان تاریخ کما کان با استظهار همکاران توانمند اموزشی مفتخر واستمرار کلاس های خود می باشد. گواینکه در طی این مدت مدید از نظر کمیت فعالیتهای اموزشی و موردی تربیتی به دلایل مختلفه دچار تحولات گوناگون شده و به تبع از شرایط حادث فعالیت در بخشی را متوقف ودربخشی دیگر را فزونی بخشیده است لیکن هر گز از تلاش در تداوم و پیگیری رسالت اموزشی و تربیتی خود غافل نبوده و با تمسک به حبل متین الهی از این به بعد نیز به دامنه ان روز بروز خواهد افزود . از جمله اینکه در سالتحصیلی ۹۵-۹۶ در ساختمان نوبنیاد و دایمی این مجتمع اموزشی نسبت به راه اندازی یک مدرسه با تجهیزات کامل و تکنولوژی مدرن اموزشی در فضایی بوسعت ۳۰۰۰ مترمربع در ۵ طبقه اموزشی خدماتی تفریحی وورزشی در شهرک رشدیه و کوی الهیه اقدام خواهد نمود که جزییات ان در اینده نزدیک به اطلاع عموم وبالاخض دانش اموختگان مجتمع پژوهش خواهد رسید.

با توجه به موفقیت ها وکارنامه درخشان این مجتمع در گذشته موسسین وعوامل دست اندر کاروجمع فاضل برنامه ریزان آموزشی وتربیتی آموزشگاه اداره کرد و پیشبرد برنامه های آموزشی آن خود را ناگریز از بکارگیری سالها تجربه آموزشی واداری خود در مدارس وآموزشگاههای علمی ونیز مسئولیتهای خود در کارشناسیهای اداری ومدیریت مراکز آموزشی میدانند. فلذا با عنایت به توجهات الهی و همکاری صمیمانه کادر علمی وآموزشی خود با تهیه وتدوین اجرای برنامه های مدون مدرن آموزشی خود که حتم دارند در راستای انجام غیر انتفاعی، فرهنگی وملی میهنی خود در کشف وپرورش استعدادهای نهفته نوباوگان و نوجوانان و جوانان هموطن خود که بر اساس خود در دسترسی به علوم نوین امروزی در رشته های مختلف مهندسی وپزشکی و علوم اجتماعی … مضاف به انجام تحصیلات مقدماتی خود در داخل کشور با هدف پیگیری وادامه آن در بعضی ممالک امریکایی واروپایی نیاز به یادگیری زبانهای بومی کشورهای مورد نظر خود را دادند موفق باشند ودر کوتاهترین زمان ممکن وطی حداقل تعداد ترمهای آموزشی نیازهای خود را از نظر تسلط به فنون مکالمه وخواندن ونوشتن آن در درک مطالب علمی در دانشگاها مرتفع بدانند.

ازآنجا که براساس تحقیقات صورت گرفته ، یادگیری وتحصیل مهارت در کلیه امور زندگی اعم از سواد آموزی وعلم آموزی وحرفه وفن آموزی در سنین پائین ودر دوره ای از زندگی که مغز وقوای فکری دارای حداکثر بازدهی وراندمان را داشته واساسا ماندگاری آموخته ها طولانی تر بوده وحتی بکار گیری انها در رفع حوائج مربوطه روانتر وآسانتر بوده وبهره دهی بیشتری در مقایسه با اندوخته هایی که در سنین بالاتر صورت گرفته دارد بنابراین وبا تکیه به این نکته این اصول شناخته شده مورد تائید قرار گرفته که حجم وسیعی از برنامه های آموزشی آموزشگاه در انحصار نوباوگان ونوجوانان داوطلب میباشد.بطوریکه آموزشگاه با بهره گرفتن از مدرن ترین تکنولوژی آموزشی وبروز ترین روشهای تدریس وآموزش زبان ویژه داوطلبین سنین پائین آنها را در کوتاهترین زمان ممکنه والبته به تناسب همکاری وهمیاری اولیای محترم در بکارگیری توصیه ها وبایدها ونبایدهای آموزشی آموزشگاه در یادهی زبانهای خارجی مورد علاقه آنها وآشنایی وحتی تسلط آنها را ممکن وقابل تحصیل میکند. البته نباید از نظر دور داشت که تعامل با زبان آموزان کم سن وسال علاوه بر پرداختن به آموزش صرف توجه به نیازهای روانی وروحی این عزیزان به نحویکه شادابی وطراوت روحی هرگز از زاویه آموزش دچار آسیب ولطمه نگردد از اهم مسایل قابل توجه ولازم به رعایت میباشد ودر حالت کلی اگر چنانچه زبان آموز به موازات حضورمرتب در کلاسهای آموزشی تحت تاثیر رفتاروسلوک وکردار وگفتار وخطابه های لطیف ومهربانانه معلم خود قرار نگرفته وبعنوان الگوهای رفتاری وگفتاری وکرداری در ذهن خود هک ننماید پرواضح است که ره بجایی نبرده ودر انجام بهینه وظایف خود موفق وکامیاب نبوده ایم.

دوره های آموزشی مخصوص زبان آموزان کم سن وسال ونوجوانان زیر۱۰سال وزیر۱۴سال بترتیبی که در پایان دوره های طی شده بتوانند انتظارات آموزشگاه را از نظریادگیری برآورد سازند وبطور کلی بشودباهمسن وسالهای خود بعنوان زبان مادری تکلم مینمایند قابل مقایسه وبا تفاوتهای قابل اغماض باشند بترتیب ۵ و۸ترم میباشند لازم به ذکر است برای آندسته ازعزیزانیکه در سنین جوانی ویا بزرگسالی اقدام به آموزش زبان مینمایند نوع تعلیم و آموزش از تنوع بیشتری برخوردار است وآموزشگاه در این رابطه نوع نیاز وموقعیت های شغلی وفراغت های زمانی داوطلبین را همواره لحاظ مینماید تا اینکه امکان بهره گیری از امکانات آموزشی آموزشگاه برای همگان وتا به حد ممکن میسر گردد ونکند که مضایق زمانی وتنگناهای اشتغال مانع از یادگیری آنها گردد از این نظر آموزشگاه برنامه های فعالیتی خود را طوری تنظیم مینماید که افرادی که از نقطه نظر فرصت حضور در کلاس به جهات مختلفه دارای محدودیت میباشد منعی از این جهت نداشته باشند، داوطلبین محترمی که اوقات فراغت بیشتری دارند میتوانند درکلاسهای عادی ترمیک وآنهایی که به جهاتی فرصتهای محدودی از نظر بازه زمانی دارند میتوانند در کلاسهای فشرده ترمیک شرکت نمایند. بی شک در مجموع نوع کلاسها هیچ فرقی از نظر برنامه های آموزشی نداشته ودر پایان دوره ها میزان یادگیری وتسلط افراد یکسان می باشد، نکته اصلی وقابل ذکر اینکه در کلاسهای ویژه بزرگسالان اساس آموزش ویاد دهی مبتنی بر تشویق وتحریک وترغیب داوطلبین بر شرکت در مکالمه ومحاوره های عمومی در کلاسهای بحث به زبانهای مورد نظر میباشد بطوریکه منبعد حضور مرتب در کلاسهای آموزش وبه شرط رعایت نظم واصول مورد تذکر وتوصیه از طرف مدرسین محترم در کوتاهترین زمان داوطلبین عزیز عادت به مکالمه وتکلم به زبانهای مورد نظر حتی در خارج از کلاسهای آموزش ودر محیطهای دور از آن مینماید داوطلبین محترمی که به هردلیل وهر نوع نیاز مترتب بر آنها قصد شرکت در آزمونهایTOEFL وIELTS و ISLPR دارند مثلا آنها که اخذ پذیرش تحصیلی مینمایند میتوانند در دوره های مخصوص آموزش این دوره ها وشرکت در کارگاهای آموزش این دوره ها به آسانی وسهولت غیر قابل تصور ودر کوتاهترین زمان والبته به تناسب آشناییهای قبلی آنها خود را به سطحی قابل قبول از تسلط خود بر زبان مورد نظر وکسب امتیاز قابل قبل در آزمونهای رسمی این دوره ها برسانند .                                  

با عنایت به مراتب فوق الاشاره در شرایطی که بنا به جهاتی جوانان عزیز وبرومند میهن عریز پس از اتمام تحصیلات مقدماتی خود و عمدتا به دلیل کمبود ظرفیتهای دانشگاههای مان عازم خارج میشوند بر ماست که حداقل با ارزیابی وپیش بینی مسیر پیش پای این عزیزان در خارج از کشور توان وقابلیتهای تدافعی روحی جسمی وعلمی آنها را تا میتوانیم بالا ببریم به نحویکه این عزیزان از لحظه خروج از کشور تا ورود به دانشگاه ورشته تحصیلی مورد نظر در کشور مطلوب با مشکلات طبیعی که مواجه میشوند تجهیزات لازم ومثمر وموثر لازم را با خود داشته باشند که از اهم وکاراترین آن ها میتوان تسلط به زبان رسمی کشور مورد نظررا نام برد که با این واسطه وبا این ابزارقوه وتوان شناخت بهتر از مسائل پیش رو را خواهد داشت که در این صورت راههای مقابله با آنها به آسانی کشف ومورد استفاده بهتر قرار خواهد گرفت که به تبع این آزمودگی وابتکار عمل اتلاف زمان تاورود به دانشگاه وطی مدارج تحصیلی مورد دلخواه به حداقل خواهد رسید واز این گذشته آسیبهای روانی ناشی از صرف بیهوده فرصت بموازات خرج هزینه های سنگین اقامت در کشورهای خارج تابه حد قابل توجهی سیر نزولی خواهد داشت، بی شک از شروط اصلی اخذ پذیرش از دانشگاههای معتبرمیتوان کسب امتیاز قابل قبول در آزمونهای تافل …و… در ممالک امریکایی واروپایی میباشد که خوشبختانه این آموزشگاه با بهره گیری از وجود فعال وعالمانه وپرانژیک اساتید خود عزیزان داوطلب تحصیل در خارج از کشوردر نیل به این اهداف یاری می رسانند.

علاوه برزبان انگلیسی که معروفترین وزنده ترین زبان مورد استفاده ورایج در بیشتر دانشگاههای ممتاز میباشد از زبانهای علمی دیگر که در ممالک اروپایی مورد استفاده وکاربرد دانشجویان عزیز میباشد میتوان زبانهای آلمانی وفرانسوی وایتالیایی وترکی استانبولی را نام برد ، کشور آلمان که از جهت داشتن ملتی سختکوش ومنظبط که معلول حوادث متعدد ونا مطلوب از جمله جنگهای جهانی اول ودوم میباشد از نظر توانمندیهای علمی وصنعتی به حدی توفیق فتح قله های

رفیع علم وصنعت را نصیب خود کرده اند که امروزه بیشتر مردمان دنیا که توان

درک وتحلیل ظرافتهای صنعتی وعلمی را دارند بالا اتفاق آلمان را سردمدار صنعت سنگین نوین در رشته های مختلف آن میشناسند، آلمانی ها با اعتقاد به تاثیر مثبت انظباط کاری در تحصیل قابلیتهای صنعتی ودارای حسن سوابق تاریخی در علوم متعدد صنایع هوایی ودریایی وزمینی از جذابترین محلهای مورد علاقه مهندسین میباشد. باید توجه داشت بنابه اهمیت دلیلی که در بالا آمد وبا توجه با ینکه کشور آلمان تسهیلات قابل توجهی را در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی در اختیار دانش پژوهان ومحققین قرار می دهد. روز به روز به داوطلبان تحصیل در آلمان افزوده میشود وهم اینکه در بیشتر دانشگاهها علاوه بر اینکه از دانشجویان خارجی شهریه ای دریافت نمیشود کمک هزینه تحصیلی قابل توجهی نیز در اختیار آنها قرار میگیرد به تناسب علاقه وافزایش تعداد داوطلبین آموزشگاه پژوهش بابهره گیری از وجود اساتید مبرّز درحوزه زبان المانی وحتی مدرسینی که سابقه حضور وسکونت دراز مدت در المان رادارند ومضافا براینکه آشنایی کامل به نحوه آموزش این زبان درموسسات وابسته به موسسه زبان گوته دارند ویاحتی درمواردی هم سابقه فعالیت در کنسولگریهای آلمان درخارج از المان دارند بهره میبرد تاشاید که نیاز داوطلبین عزیز را بوجه احسن تامین نمایند.سبک کاری وطرح آموزش اساتید مبتنی است برروشهایی که ممارست در پیگیری این روشها تابه حد قابل توجهی مهارتهای گفتاری وشنیداری زبان آموزان رادر مقایسه بازبان اموزان سایر موسسات زبان اموزان بالا میبرد ودراین صورت که بی هیچ شکی موفقیت این عزیزان در آزمونهای دریافت مدارج آلمانی منجمله آزمون ….بالا میبرد.                                                          وهمینطور است زبان فرانسوی که درکنار زبانهای زنده دنیا دارای دوستداران قابل توجهی میباشد امروزه دهها میلیون نفر از مردمان جهان به این زبان شیرین کامل روان سلیس وفصیح تکلم مینمایند. موسسه آموزشگاه پژوهش در خصوص آموزش این زبان تمامی امکانات وابتکارات علمی وتجربی اساتید خود را به کار میگیرد تانیازهای داوطلبان آموختن این زبان راراضی ونیازهای انهارا درهرسطحی که باشد برطرف نماید .حسب تجربه آموزشگاه داوطلبان این زبان

در اثتای آموزش به مدت ۷ الی۸ترم تابه حد قابل قبولی تسلط کافی ولازم برای تحصیل موفقیت وکسب امتیازات شاخص در آزمونهای ….و…و…و…و را پیدا میکنند .در مورد زبان ایتالیایی وکشور ایتالیا به عنوان نقدمه لازم به عرض میباشد که ایتالیا از ازمنه های قدیم مهد هنرمندان نقاش ومعماروموزیک درسطح اروپا میباشد. از سراسر دنیا انها که دل در گرو هنر دارند وآنها که زیباییهای دنیاوتکامل آنرا ازپنجره مشرف به صحن روح وشامه نواز ایتالیا و رم ان به تماشا می نشینند وخود را درمقایسه بافرهنگ وقدمت هنری دیگران در رفعیترین نقطه برج پیزا میبینندوبراین اساس است که دروازهای هنری این کشور کهنسال مشحون از وجود تندیس هنرمندان جاویدان عرصات شعر موسیقی ونقاشی وسینما وتئاتر و….می باشد زبان ایتالیایی تنها در رم ایتالیا ودر شهرهای دور ونزدیک آن رواج نداردوبلکه در بعضی ازکشورهای دیگر اروپا و امریکا کاربرد ورواج تلفظی ومکالمه ای دارد. اموزشگاه پژوهش به موازات تکمیل کادر آموزشی خود ازاین جهت نیزغافل نبوده وبا تکمیل کادر آموزشی این زبان علاقمندان به فراگیری این زبان سهل التلفظ را دررفع نیازهای خود یاری می نماید .بسیار جای خوش وقتی است که به استخضار هموطنان عزیز میرسانیم آموزشگاه پژوهش باجلب اعتماد وحسن وظن موسسین ودست اندر کاران موسسه آموزشی بین المللی فرزانگان(خوارزمی تهران ) واخذ نمایندگی این موسسه بسیار وزین قدیمی علاقمندان به تحصیل در دانشگاههای بزرگ ایتالیا که بالاتفاق مورد تایید وزارتین عاوم وتحقیقات وفناوری ونیز بهداشت ودرمان وآموزش پزشکی در رشته های پزشکی ودندان پزشکی ودارو سازی وفنی مهندسی در ردهای عمومی وتخصصی در کلیه رشته های وهمچنین در ردهای کارشناسی ارشد ودکتری phdاخذ پذیرش تحصیلی نماید وتوضیح برای اینکه ترتیبی هم فراهم میکند که تحصیلات علاقمندان به صورت رایگان وبورسیه ای باشد.کیفیت شرکت در آزمونهای مربوطه ımathکه همه ساله در ۱۰کشور دنیا ودر تاریخ اوایل ستامپر ۲۰۱۶برگزار میشودتوسط مشاورین اموزشگاه بصورت حضوری ورایگان قابل دریافت میباشد.درپایان قابل ذکر است که این آموزشگاه از رهگذر دارابودن تجربیات عملی وقتی موسسین آموزشگاه که سالهاست با

ارائه رهنمودهای راهگشای خود تعداد قابل توجهی از جوانان عزیز هموطن خود را که به دلایل موجه تمایل به ادامه تحصیلات خود در کشور دوست وهمسایه خود (ترکیه) راداشته اند در تحصیل موفقیت برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی ودارو سازی در دوره های عمومی وتخصصی پزشکی و دندان پزشکی وphdداروساز ورشته های فنی ومهندسی وحقوق و کارشناسی های ارشد ودکتری و dus و tus نام عمومی آزمونهای تخصصی پزشکی ودندان پزشکی یاری نمایند .تشکیل کلاسهای آمادگی برای آزمون ورودی دانشگاههای ترکیه که تحت عنوان yosوهمه ساله برگزار میشود ونیز برگزاری آزمونهای آزمایشی yosوales داوطلبین عزیز را برای ورود به دانشگاههای معتبر ترکیه یاری مینماید وداوطلبین عزیز برای کسب اطلاعات درکلیه زمینه ها میتوانند در ساعات فعالیت آموزشگاه از مشاوره همکاران عزیز مشاور بهره ببرید.اضافه مینماید که انجام کلیه امور ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ترکیه یوس والس توسط همکاران این موسسه در ترکیه به صورت رایگان انجام میپذیرد و هم چنبن است انجام رایگان امور باشور و انتخاب بعد از شرکت در آزمون یوس.از انجا که آموزش زبان ترکی استانبولی دانشجویان وبطور کلی اقامت گزیدگان ایرانی در ترکیه را درانجام سهل واسان کلیه امور معیشتی تحصیلی بازرگانی یاری مینماید وباتوجه به اینکه در بیشتر دانشگاههای ترکیه زبان تحصیل ترکی میباشد موسسه پژوهش باتکمیل کادر اموزشی خود همواره سعی وافر مینماید که در این مهم یاریگری موثر ومفید به فایده باشد مدرسین زبان ترکی استانبولی باداشتن سالها تجربه اموزشی مفید وسالها تجربه اقامتی به تنهایی زیروبم های این زبان که شرط اصلی ادامه تحصیلی موفق در این وشور دوست وهمسایه میباشد آشنا است وبه سهل ترین وجه قادر به آموخت این زبان درکوتاهترین زمان ممکن میباشد.از خداوند متعال مسئلت مینماید که هم ما وهمه آنها که با تاسیس وراه اندازی موسسات و مدارس آموزش وتعلیمی وتربیتی نوباوگان در ایفای         وظایف انسانی ودینی وملی وانجام رسالت فرهنگی خود تلاش وفعالیتی مالایطاق دارند ازنصرت الهی ورحمانی برخوردار باشند وباشد که از این طریق بشود

بهشتی از دین خود به میهن عزیز خود ادا نمود. ومصداق آیه شریف ” ان تنصرالله ینصر کم ویثبت اقدامکم ” کادر آموزش وموسسین آموزشگاه زبانهای خارجی پژوهش .